Гальмівна система є одним з найважливіших компонентів автомобіля, від якого залежить безпека водія, пасажирів та інших учасників дорожнього руху. Вона забезпечує уповільнення та зупинку транспортного засобу при необхідності, дозволяючи контролювати швидкість і уникати аварійних ситуацій. Основними елементами гальмівної системи є гальмівні колодки і диски, які забезпечують ефективне гальмування.
Обслуговування гальмівної системи є однією з головних умов безпечного керування у місті та за його межами. Тому ми радимо регулярно привозити автомобіль у сервісний центр Mitsubishi та дотримуватись правил експлуатації. Важливо зрозуміти, як "поводиться" автомобіль, який має проблеми з гальмами.
У цій статті ми детально розглянемо гальмівну систему автомобіля, акцентуючи увагу на конструкції, принципі роботи, типах, матеріалах, а також на обслуговуванні та виборі гальмівних колодок і дисків. Окрім цього, розповімо про головні ознаки зносу гальмівної системи, які не можна ігнорувати.
Конструкція та принцип роботи гальмівної системи.
Гальмівна система автомобіля складається з кількох ключових компонентів, які працюють разом для забезпечення ефективного гальмування. Основні елементи включають:
- Гальмівні колодки і диски. Основні компоненти, що забезпечують створення тертя для уповільнення і зупинки автомобіля.
- Гальмівні супорти. Механізми, які притискають гальмівні колодки до дисків при натисканні на педаль гальма.
- Гідравлічна система. Система трубопроводів і циліндрів, що передає зусилля від педалі гальма до гальмівних супортів.
- Гальмівний циліндр. Основний циліндр, який перетворює механічне зусилля педалі гальма в гідравлічний тиск.
Принцип роботи.
Коли водій натискає на педаль гальма, гальмівний циліндр створює гідравлічний тиск у системі, який передається через гальмівну рідину до гальмівних супортів. Супорти притискають гальмівні колодки до дисків, створюючи тертя, що уповільнює або зупиняє обертання коліс і, відповідно, автомобіля.
Гальмівні колодки.
Конструкція та матеріали.
Гальмівні колодки складаються з двох основних частин: металевої основи та фрикційного матеріалу. Металева основа забезпечує жорсткість і міцність колодок, а фрикційний матеріал створює необхідне тертя для гальмування.
Фрикційні матеріали можуть бути виготовлені з різних компонентів, таких як:
- Органічні матеріали. Складаються з суміші смол, каучуку та інших природних компонентів. Вони забезпечують м'яке гальмування, але мають обмежену довговічність.
- Напівметалеві матеріали. Включають в себе метали (наприклад, мідь або сталь) і органічні компоненти. Вони забезпечують кращу теплопровідність і довговічність, але можуть бути гучними.
- Керамічні матеріали. Складаються з керамічних волокон і металевих частинок. Вони забезпечують високу продуктивність, тиху роботу і тривалий термін служби, але є дорожчими.
Типи гальмівних колодок.
Гальмівні колодки можуть бути різних типів, залежно від їх конструкції та застосування:
- Дискові. Використовуються в дискових гальмівних системах, де вони притискаються до гальмівного диска.
- Барабанні. Використовуються в барабанних гальмівних системах, де вони притискаються до внутрішньої поверхні гальмівного барабана.
Переваги та недоліки різних типів гальмівних колодок.
Органічні.
Переваги:
- М'яка і тиха робота.
- Низька вартість.
Недоліки:
- Обмежена довговічність.
- Схильність до перегріву.
Напівметалеві.
Переваги:
- Висока теплопровідність.
- Довговічність і продуктивність.
Недоліки:
- Можуть бути гучними.
- Вищий рівень зносу гальмівних дисків.
Керамічні.
Переваги:
- Висока продуктивність.
- Тиха робота.
- Тривалий термін служби.
Недоліки:
- Висока вартість.
Гальмівні диски.
Конструкція та матеріали.
Гальмівні диски виготовляються з міцних матеріалів, які можуть витримувати високі температури та навантаження.
Основні матеріали виготовлення:
- Чавун. Найпоширеніший матеріал для гальмівних дисків завдяки його міцності та відносно низькій вартості.
- Карбоново-керамічні матеріали. Використовуються у високопродуктивних автомобілях. Вони мають високу термостійкість і малу вагу, але є дуже дорогими.
- Сталь та алюміній. Використовуються у спеціалізованих гальмівних дисках для зменшення ваги.
Типи гальмівних дисків.
- Суцільні. Мають просту конструкцію і використовуються в автомобілях з низькою та середньою продуктивністю.
- Перфоровані. Мають отвори, які допомагають знизити температуру диска і запобігти перегріву.
- Вентильовані. Мають внутрішні канали для покращення охолодження. Використовуються в автомобілях з високою продуктивністю.
- Плавучі. Використовуються у високопродуктивних автомобілях і гоночних машинах. Вони складаються з двох частин: внутрішньої та зовнішньої, які можуть незалежно розширюватися та стискатися при нагріванні.
Переваги та недоліки різних типів дисків.
Суцільні.
Переваги:
- Низька вартість.
- Простота конструкції.
Недоліки:
- Менше ефективне охолодження.
- Схильність до перегріву при високих навантаженнях.
Перфоровані.
Переваги:
- Краще охолодження.
- Менше накопичення газів та пилу.
Недоліки:
- Вища вартість.
- Підвищений знос.
Вентильовані.
Переваги:
- Висока ефективність охолодження.
- Зниження ризику перегріву.
Недоліки:
- Вища вартість.
- Складніша конструкція.
Обслуговування та вибір гальмівних колодок і дисків.
Обслуговування.
Правильне обслуговування гальмівної системи є ключем до забезпечення безпеки та ефективності автомобіля. Основні рекомендації включають:
- Регулярна перевірка. Регулярно перевіряйте стан гальмівних колодок і дисків, щоб вчасно виявити знос або пошкодження.
- Заміна колодок. Замінюйте гальмівні колодки, коли їх товщина зменшується до мінімально допустимого рівня, рекомендованого виробником.
- Заміна дисків. Гальмівні диски також потребують заміни при значному зносі або появі тріщин.
- Використання оригінальних запчастин. Використовуйте оригінальні запчастини або високоякісні аналоги для забезпечення надійної роботи гальмівної системи.
Вибір гальмівних колодок і дисків.
При виборі гальмівних колодок і дисків варто враховувати кілька факторів:
- Тип автомобіля. Вибір колодок і дисків залежить від типу автомобіля (легковий, спортивний, вантажний) та умов його експлуатації.
- Стиль водіння. Для агресивного стилю водіння або використання в спортивних автомобілях краще підходять високопродуктивні колодки та диски.
- Матеріали. Враховуйте матеріали колодок і дисків, обираючи між органічними, напівметалевими, керамічними колодками та різними типами дисків.
- Вартість. Вибирайте запчастини, які відповідають вашому бюджету, але не забувайте про важливість якості та безпеки.
Гальмівна система автомобіля є критично важливою для забезпечення безпеки на дорозі. Гальмівні колодки і диски відіграють ключову роль у цій системі, забезпечуючи ефективне гальмування. Розуміння конструкції, матеріалів, типів та принципу роботи цих компонентів допомагає робити обґрунтований вибір і забезпечує правильне обслуговування. Пам'ятайте, що своєчасна заміна зношених деталей і використання високоякісних запчастин є запорукою вашої безпеки та довговічності вашого автомобіля.
Гальмівна система Mitsubishi: інновації та переваги.
Компанія Mitsubishi, відома своїми передовими технологіями в автомобільній індустрії, наприклад вона виділяється високоякісними гальмівними системами. Гальмівні диски і колодки, встановлені на автомобілях Мітсубісі, представляють собою продукт інженерного майстерності, який забезпечує надійність, ефективність та безпеку під час гальмування автомобілів цієї марки.
Переваги гальмівних дисків Mitsubishi:
- Висока якість матеріалів. Вони виготовляються з високоякісних матеріалів, які забезпечують стійкість до тертя, корозії та перегріву. Це гарантує тривалу експлуатацію та надійну працездатність системи гальмування.
- Ефективне відведення тепла. Їхня конструкція сприяє ефективному відведенню тепла, що дозволяє уникнути перегріву гальмівної системи й забезпечує стабільну роботу під будь-якими умовами експлуатації.
- Мінімальне зношення. Диски Mitsubishi відрізняються довговічністю та мінімальним зношенням, що дозволяє зберігати високу ефективність гальмування протягом тривалого часу без потреби в частій заміні.
Переваги гальмівних колодок Mitsubishi:
- Високий коефіцієнт тертя. Вони володіють високим коефіцієнтом тертя, що забезпечує швидке і ефективне гальмування навіть на мокрих або слизьких дорогах.
- Мінімальний шум та вібрації. Інженерний дизайн колодок Мітсубісі спроектований таким чином, щоб зменшити шум та вібрації під час гальмування, що забезпечує комфортне водіння та зберігає стабільність автомобіля.
- Стійкість до зношення. Колодки бренду мають високу стійкість до зношення, що дозволяє їм зберігати ефективність протягом тривалого часу без потреби в частій заміні.
Гальмівна система Mitsubishi є втіленням передових технологій та інженерного досвіду компанії в автомобільній індустрії. Високоякісні гальмівні диски та колодки забезпечують надійність, ефективність та безпеку під час гальмування, роблячи водіння автомобілем Мітсубісі ще більш приємним і безпечним для водіїв і пасажирів.
Як визначити знос гальмівних колодок і дисків на автомобілях?
Гальмівна система є однією з найважливіших систем автомобіля, від якої залежить безпека водія, пасажирів та інших учасників дорожнього руху. Одним з ключових елементів цієї системи є гальмівні колодки і диски, які забезпечують необхідне тертя для уповільнення і зупинки транспортного засобу. Знос цих компонентів може призвести до значного зниження ефективності гальмування, що збільшує ризик аварійних ситуацій. Давайте дізнаємося, як визначити знос гальмівних колодок і дисків, які ознаки свідчать про необхідність їх заміни та як правильно проводити перевірку.
Якщо ви регулярно проводите технічне обслуговування автомобіля, то не матимете жодних проблем. Спеціалісти сервісу виявляють знос деталей та замінюють їх ще до появи будь-яких ознак. Зазвичай стан колодок та дисків перевіряють під час заміни шин або мастила. Якщо ви пропускаєте планові ТО, радимо звертати увагу на зміни у "поведінці" автомобіля.
Ознаки зносу гальмівних колодок.
Гальмівні колодки з часом зношуються через постійний контакт з гальмівними дисками. Важливо вчасно визначати знос колодок, щоб запобігти проблемам з гальмуванням.
Візуальний огляд.
Одним з найбільш очевидних способів визначити знос гальмівних колодок є візуальний огляд. Для цього вам знадобиться зняти колесо і перевірити товщину фрикційного матеріалу на колодках. Мінімальна допустима товщина зазвичай становить близько 3 мм, але конкретні значення можуть варіюватися в залежності від моделі автомобіля і рекомендацій виробника.
Звукові ознаки.
Зношені гальмівні колодки можуть видавати характерні звуки при гальмуванні:
- Скрип. Скрипучий звук може вказувати на те, що фрикційний матеріал колодок зношений, і металева основа колодок контактує з гальмівним диском.
- Стук. Стукаючий звук при гальмуванні може свідчити про те, що колодки нещільно сидять у супортах або мають нерівномірний знос.
Відчуття при гальмуванні.
Знос гальмівних колодок може також впливати на відчуття при натисканні на педаль гальма:
- М'яка педаль. Якщо педаль гальма стала м'якшою або провалюється, це може вказувати на знос колодок або проблеми з гальмівною рідиною.
- Вібрація. Відчуття вібрації при гальмуванні може бути ознакою нерівномірного зносу колодок або дисків.
Світлові індикації.
Багато сучасних автомобілів обладнані системами, які попереджають про знос гальмівних колодок. На панелі приладів може з'явитися індикатор, який сигналізує про необхідність заміни колодок.
Ознаки зносу гальмівних дисків.
Гальмівні диски також піддаються зносу, що може вплинути на ефективність гальмування та безпеку руху.
Візуальний огляд.
Візуальний огляд гальмівних дисків дозволяє виявити такі ознаки зносу:
- Тріщини. Будь-які тріщини на поверхні дисків є серйозною проблемою і вимагають негайної заміни дисків.
- Нерівномірний знос. Нерівномірний знос або глибокі канавки на дисках можуть свідчити про проблеми з гальмівними колодками або супортами.
- Мінімальна товщина. Диски мають мінімально допустиму товщину, зазначену виробником. Перевірка товщини дисків за допомогою штангенциркуля дозволить визначити, чи потребують вони заміни.
Відчуття при гальмуванні.
Деякі ознаки зносу гальмівних дисків можна відчути при водінні:
- Вібрація. Відчуття вібрації при натисканні на педаль гальма часто є ознакою деформації або нерівномірного зносу дисків.
- Пульсація педалі. Пульсація педалі гальма під час гальмування може вказувати на нерівномірний знос або викривлення дисків.
Звукові сигнали.
Деформовані або зношені диски можуть видавати характерні звуки при гальмуванні:
- Скрип. Скрипучий звук може виникати при контакті колодок з нерівною поверхнею диска.
- Шум. Постійний шум при гальмуванні може свідчити про нерівномірний знос або деформацію дисків.
Існує ще ряд ознак, які свідчать про необхідність провести негайну діагностику системи та замінити зношені деталі. Насамперед це збільшення гальмівного шляху, коли водієві доводиться докладати більше зусиль для зупинки автомобіля. Також вас має насторожити нетипова "м'якість" педалі гальм або необхідність часто доливати гальмівну рідину.
Як проводити перевірку зносу?
Інструменти та обладнання.
Для проведення перевірки зносу гальмівних колодок і дисків вам знадобляться:
- Домкрат і підпорки.
- Ключ для зняття коліс.
- Штангенциркуль для вимірювання товщини дисків.
- Ліхтарик для візуального огляду.
- Захисні рукавички.
Покрокова інструкція.
- Підготовка.
- Зупиніть автомобіль на рівній поверхні та зафіксуйте його стоянковим гальмом.
- Використовуйте домкрат для підняття автомобіля та встановіть підпорки для безпеки.
- Зняття колеса.
- Відкрутіть болти колеса та зніміть його для доступу до гальмівної системи.
- Огляд гальмівних колодок.
- Візуально перевірте товщину фрикційного матеріалу колодок. Використовуйте ліхтарик для кращої видимості.
- Виміряйте товщину фрикційного матеріалу. Якщо вона менше мінімально допустимої, замініть колодки.
- Огляд гальмівних дисків.
- Перевірте диски на наявність тріщин, нерівностей або глибоких канавок.
- Використовуйте штангенциркуль для вимірювання товщини дисків. Порівняйте виміряну товщину з мінімально допустимою, зазначеною виробником.
- Перевірка супортів.
- Переконайтеся, що супорти працюють належним чином і колодки рівномірно притискаються до дисків.
- Перевірте стан гальмівних шлангів та трубок на наявність тріщин або протікань.
- Зворотний монтаж.
- Після перевірки встановіть колеса на місце, закріпіть їх болтами та опустіть автомобіль з домкрата.
- Переконайтеся, що всі болти надійно закручені.
Додаткові рекомендації:
- Регулярність перевірок. Рекомендується перевіряти стан гальмівних колодок і дисків кожні 10 000 - 15 000 км або відповідно до рекомендацій виробника.
- Заміна в парі. При заміні гальмівних колодок або дисків замінюйте їх парами на одній осі для забезпечення рівномірного гальмування, щоб машину не тягнуло в один бік.
- Використання оригінальних деталей. Використовуйте оригінальні запчастини або високоякісні аналоги для забезпечення надійності та безпеки гальмівної системи.
Знос гальмівних колодок і дисків є природним процесом, що відбувається під час експлуатації автомобіля. Важливо вчасно визначати знос цих компонентів для забезпечення ефективного гальмування та безпеки на дорозі. Регулярний візуальний огляд, вимірювання товщини та звернення уваги на звукові і тактильні ознаки дозволяють вчасно виявити проблеми та провести необхідні заміни.
Довірте свій Mitsubishi професіоналам.
Щоб підтримувати технічний стан автомобіля на найвищому рівні, звертайтесь у спеціалізований сервісний центр Mitsubishi Motors. У нашому сервісі працюють сертифіковані технічні спеціалісти, які знають особливості усіх моделей цієї марки авто. Ми допоможемо підтримувати гальмівну систему вашого автомобіля в ідеальному стані. Записуйтесь на сервіс, якщо помітили ознаки зносу колодок або для планового технічного обслуговування.